Aranacak kelimeyi girin ve "enter" tuşuna basın.

HABERLER

Savunma ve Havacılık Sanayi yüzde 54’ü aşan “yerlileşme” oranını yakaladı

Savunma ve Havacılık Sanayi yüzde 54’ü aşan “yerlileşme” oranını yakaladı

Türk savunma sanayi kamunun ihtiyaçlarının yarısından fazlasını karşılar hale geldi

Savunma ve Havacılık Sanayi İhracatçıları Birliği (SSI) yıl sonu ihracat hedefini yüzde 25 artış oranıyla 1.5 milyar dolar olarak açıkladı.

SSI bünyesinde yeni kurulan  Savunma ve Havacılık Tanıtım Grubu, 225 ülke arasından belirleyeceği hedef ülkelere yönelik özel stratejiler geliştirecek.

SSI Başkanı  Latif Aral Aliş, “ Kamu’nun savunmaya yönelik ihtiyaçlarının çoğunu karşılayabiliriz. TSK’nın üretilen yerli savunma ürünlerini envanterine alması tüm dünyada firmalarımıza itibar kazandırıyor”

Stratejik ihracatın lideri Savunma ve Havacılık Sanayi İhracatçıları Birliği (SSI), 2013 yılı ilk yarısındaki ihracat rakamlarını ve sektörün çalışmalarını düzenlediği basın toplantısı ile değerlendirdi. Toplantıda konuşan SSI Başkanı Latif Aral Aliş, Hükümet politikaları doğrultusunda, Ekonomi ve  Milli Savunma Bakanlıkları ile uyum içinde  çalıştıklarına vurgu yaptı.  “ Milli Savunma Bakanı İsmet Yılmaz’ın sektörü kucaklaması ve savunma sanayi imalatını tabana yayma politikası ivmemizin iki haneli rakamlara yükselmesini sağladı. Devletten devlete satışa, özellikle bölgemizdeki ülkeler ve  yeni pazarlarda devlet garantörlüğünde ihracata büyük önem veriyoruz” dedi. Sektör olarak yüzde 54 ile kamu ihtiyaçlarını karşılama anlamında yarıdan fazla bir yerlileşme oranı yakaladıklarını açıklayan Aliş, “Kamu’nun savunmaya yönelik ihtiyaçlarının çoğunu karşılayabiliriz. TSK’nın üretilen yerli savunma ürünlerini kullanmasa bile envanterine alması tüm dünyada firmalarımıza itibar kazandırıyor. Yurtdışındaki firmaların bize sorduğu ilk soru ürünlerimizin kamu tarafından kullanılıp kullanılmadığı. Bu anlamda Milli Savunma ve İçişleri Bakanlıklarımızdan desteklerini sürdürmelerini istiyoruz” diye konuştu.

İhracat artışı ortalamanın üstünde

Latif Aral Aliş, Birliğin ihracat potansiyelini de değerlendirdi. 65 üyeyle çıktıkları yolda, üye sayılarının üç katına çıkarak 195’ü ulaştığına, 2014 yılında ise 300’ü aşacağına dikkat çeken Aliş, Ocak – Temmuz döneminde yüzde 9 artışla yaklaşık 781 milyon dolarlık ihracat gerçekleştirdiklerini söyledi. Yıl sonu hedeflerinin, teslimatların da yılın ikinci yarısında olacağından hareketle, yüzde 25 artışla 1.5 milyar dolar olduğunu söyleyen Aliş, “ Son 12 ayda genel ihracat artış oranının 2 katı ihracat gerçekleştirdik. 2014 hedefimiz 2 milyar dolar, 2023 hedefimiz ise 25 milyar dolar” dedi.

Savunma ihracatının kilosu 26 dolar

Birliğe kayıtlı firmaların sektör cirolarının 1/3’ünü ihracattan elde ettiklerini söyleyen Aliş, stratejik ihracat anlamında başı çektiklerini ifade etti. Aliş, “ Türkiye genel ihracatının kilogramı 1.5 dolar iken, sektörümüzün kilogram değeri 26 dolar. Bu rakamı artırmak için anahtar kavramlarımız; net hedefler, siyasi kararlılık, ekonomik istikrar, stratejik bakış ve koordinasyon” diye konuştu.

İhracat gelişmiş ülkelere

SSI ihracatta adeta “ tereciye tere satıyor” uçak parçalarından, silah tabanca grubuna kadar pek çok kalemde yapılan ihracatta ilk sıralarda yer alan bölgeler sırasıyla şöyle:

ABD, BDT, AB, Hazar Bölgesi, Körfez Ülkeleri ve Güneydoğu Asya.

2013 yılında şu ana kadar en fazla satılan ürün kalemleri ise yine sırasıyla şöyle:

Uçak ve helikopter aksamları, uçak motorları, Zırhlı kara araçları, Gemiler ve süratli botlar,

Füze, roket ve fırlatma platformları, Hafif silahlar ve mühimmatları, Elektronik sistemler (Telsiz, komuta kontrol sistemleri, simülatörler, sensörler ve uygulama yazılımları)

Lojistik destek ürünleri (Mutfak, hastane, giyim malzemeleri gibi), Mühendislik ve teknoloji transferi hizmetleri.

Savunma ve Havacılık Tanıtım Grubu Kuruldu

SSI Başkanı Latif Aral Aliş, sektör olarak yurtdışı tanıtımlarda çok daha koordineli ve etkin bir çalışma yürütme amacıyla tanıtım grubunu resmen kurduklarını açıkladı. Grubun masraflarının, ihracat yapan firmalardan kesilecek binde 5 pay ile karışalanacağı söyleyen Aliş, “ Bu tanıtım grubu KOBİ’ler için de büyük fırsat, KOBİ’lerin, sistemde iyi tanımlanmış alanlarda konumlanmasını, ihracatın tabana yayılması anlamında oldukça önemsiyoruz. Dünyada 225 ülke var, belirleyeceğimiz stratejik ülkelere yönelik özel çalışmalar yaparak ihtiyaçlarını karşılama yoluna gideceğiz” dedi.